Tuesday 7 February 2017

Nota 7 February 2017

Assalamualaikum..
Konichiwa minna..
Annyeonghaseyo..
Have a nice day..

Yoshh!!.. hehe hari ni aku bersemangat sedikit utk berkongsi story dengan anda semua..

Now, aku sedang berdiri di tepi tingkap bilikku. Aku berada di tingkat 13. Jam menunjukkan tepat jam 12.15 pagi bersamaan dgn hari selasa. Aku memandang langit malam, ternyata langit pada malam ni sgt bersih tanpa bintang, hanya kelihatan awan putih yg besar menghiasi langit. Cantik!.. bisikku dlm hati.

Mata ini sukar utk lelap, tak tahu kenapa. Sedangkan siang tdi, aku hnya tdo sejam lebih sebelum masuk wktu zohor. Hurm..
Aku membuang pandangan ke luar tingkap. Kelihatan suasana sepi di jalan raya, hanya beberapa kereta sahaja yg lalu lalang. Aku memandang ke taman dn kolam renang, aku melihat beberapa org arab duduk bersembang di bangku taman. Peliknya!! Org arab kat sini mmg tak reti nk rehat ke.. haha..

Aku sebenarnya pelik tau, sepanjang aku menjadi penghuni di Mutiara Residence ni, tak pernah lagi org arab tidur awal.. Aduhai, dah kenapa la mereka ni.. pelik + Aneh.. haha

Kadang-kadang tu sampai 2-3 pagi lepak kat taman. Haha, yg tu memang tak boleh blah.. Aku senyum sorang-sorang melihat situasi tersebut. Then, aku terfikir balik kejadian 2 hari yg lepas. Yang mana sorang kawan aku dtg ke asrama. Sampailah dia balik pada petang tadi.. Apa yg dia cerita kat aku tu.. Macam tak logik.. Lantak dia la, peduli apa aku? haha..

Sikit pun aku takda kaitan langsung. Padahal aku nak je nasihatkn dia, tapi hasrat hati nurani aku ni tak sampai. Waeyo? sebabnya, aku still terkilan dgn sikap dia sebenarnya. Aku dah maafkn dia tpi tulah, bila dah terkilan ni.. Macam susah pulak nak sembuh.. Kalau la aku bole tgok hati aku ni, mesti dah bengkak, bernanah, berdarah bagai la... sakit wehh.

Aku mengeluh dan menarik nafas panjang sambil memandang langit malam. Sepertinya langit malam turut bersimpati kpdku.. Apa yg harus aku buat? Hurm.., rasanya berdiam itu lgi bagus kali.. hehe

Aku memandang di sekitar kondo mutiara. Terlihat beberapa bangunan tinggi yg tersergam indah pada waktu malam.. Cantik! .. Aku hanya memandang dari kejauhan dan tersenyum pada langit malam. Terasa sejuk dan nyaman sekali malam ini.

Sementara itu, Aku mencapai hp yg tak berapa nk pintar mcm tuannya ni haha.. aku pun mencari simbol "Blog".. Dan, aku menulis apa yg aku rasa ketika ini..

Sememangnya aku ditakdirkan utk menjadi seorg penulis barangkali. Aku gemar menulis namun kurang rasa nk membaca.. Aneh sekali ya!..

At the end.. Selamat pagi dunia..
Terima Kasih kerana sudi meluangkan masa utk membaca nota kecil ini.

Arigatou Gozaimasu..
Syukran..
Merci..

No comments:

Post a Comment

RUKUN QAULI, QALBI DAN FI'LI DALAM SOLAT

Assalamualaikum Netizen.. Okay, hari ni saya nak kongsikan beberapa ilmu.. Ilmu ketika mengerjakan solat. Nak tahu? Baiklah...jom kita b...