Wednesday 26 July 2017

Assalamualaikum para netizen..

Hari ni, genaplah 13 minggu aku berada di Bayan Lepas, Pulau Pinang. Why I'm here? Sebabnya, aku sekarang ni "budak praktikal" hehe..
Makanya. aku akan berada di Penang ni selama 16 minggu bersamaan dengan 4 bulan. Firstly, bila tahu aku dapat di Penang ni.. memang aku gelabah habis tak tentu pasal.. yelah, aku dah lah tak pernah terfikir nak ke bumi utara.. Tetiba dapat pulak kat sini..parah lah jadinya.. aiyokkk...
So, aku tawakkal alal allah ja lah.. kuatkan hati untuk berani nak hadapi semua benda yang bakal aku harungi nanti. TAPI KAN KORANG, MEMANG AR..PESTIME MEMANG LAGU TU LAH.. aikk? dah kenapa aku speaking utara ni hahaha... aku fikir macam-macam  bila nak pi penang ni.. takut pun ada, seram pun ada, excited pun ada jugak.. haha...

Benda pertama aku fikir adalah makanan. HAHAHA... memang dasar betul aku ni..
pastu bahasa diorang. then macam mana nak hadapi masyarakat utara ni.. 3 benda ni sangat mempengaruhi minda ku..ececehh...

bab makanan ni memang aku dah "aim" dah..
teringat nasi kandaq, cendol durian, mee char kueh teow (ntah betul ka tuh), pulut durian, laksa penang dan macam-macam lagi la.. memang thorboek la penang kalau pasal makanan.. betul lah kata orang, penang memang syurga makanan hahaha.

bila kita membahaskan tentang masyarakat utara di sini kan, paling banyak "foreigner" lah..siyes cakap, masyarakat dari bangladesh, indonesia, mynmar, kemboja, thailand dan filipina..kan banyak tu..hehe.. peluang pekerjaan kat penang ni memang banyak.. lagi-lagi dalam sektor perkilangan. jenuh juga menaip ni sebanarnya..adehh, biasalah dah lama tak menaipkan.. kalau zaman student dulu okehlah nak taip panjang-panjang pun.. sebab apa? sebab dah hari-hari training.. hahaha

leni zaman intern, so agak kureeengg sedikit la bab2 nak menaip ni..hahah
zaman intern ni banyak anjur program saja.. nak taip-taip ni agak kurang lah.. so agak banyak kemalasan terkumpul kat situ haha.. takpa lah, nanti kalau aku rajin, aku update la panjang-panjang na.

Tapi, even aku taip panjang-panjang pun...aku rasa macam takde yang baca ja hehehe..
lantak pi lah hehe aku punya blog, suka ati aku lah hehe

aku rasa, aku dah boleh stop kat sini lah kot hehe..
oklah semua..
Adios....
Wassalam..

-catatan 26 julai 2017-
Batu Maung, bayan lepas, pulau pinang

No comments:

Post a Comment

RUKUN QAULI, QALBI DAN FI'LI DALAM SOLAT

Assalamualaikum Netizen.. Okay, hari ni saya nak kongsikan beberapa ilmu.. Ilmu ketika mengerjakan solat. Nak tahu? Baiklah...jom kita b...